Kétéves korban a gyermekeket már "hosszabb" történetekkel, mesékkel is le tudjuk kötni. Természetesen ebben a korban még ne Grimm , Andersen meséivel kezdjünk. A legjobban az egyszerűbb, keménylapos könyveket szeretik, amelyekben sok-sok kép van, és csak néhány mondatban mondják el a történetet, de már szívesen lapozgatják a mesekönyveket is. Saját tapasztalatom, hogy a gyerekek gyakran csak arra vágynak, hogy a képekről beszélj, mesélj nekik, rámutatnak a tárgyakra, állatokra, növényekre, egyszóval mindenre, ami érdekli őket, aminek a nevére kíváncsiak. Vannak olyan könyvek is amelyekhez szöveg nem tartozik, csak képek alapján mondanak el egy-egy történetet. Igazából a saját fantáziádra bízzák a történetszövést :) A legjobb mesék ebben a korban a gyermek mindennapjairól szólnak. Nálunk nagyon jól beváltak a bilivel, fürdéssel, biciklizéssel, állatokkal, kirándulással, növényekkel összefüggő mesék. Az agy 90%-a 5 éves kor előtt fejlődik ki, szülőként még óvodás kor előtt elkezdhetjük az olvasás révén is ennek a folyamatnak a stimulálását.
Ebben a korban már egyre nagyobb az igényük arra, hogy a körülöttük lévő világot megismerjék, megértsék a történéseket és, hogy magukat is megértessék a világgal. Az olvasással, mesékkel, mondókákkal segíted a gyermeked nyelvi készségének fejlődését, növeled a szókincsét is, ezáltal könnyebben ki tudja magát fejezni. A köztetek lévő kapcsolatot is elmélyíti, ha szánsz naponta egy kis időt a mesélésre. Arról nem is beszélve, hogy fejlődik a képzelőereje, új dolgokkal találkozik, amik felkészítik a jövőre.
A legjobb módja, hogy gyermeked megszeresse a könyveket és az olvasást az, hogy minden nap olvasol neki. Azáltal, hogy megismer új, érdekes történeteket, karaktereket, megnyílik előtte a képzelet világa, és később egyedül is szívesen fog olvasni.
Összefoglalva azért érdemes olvasni, mert:
- megnyugtatja a babát a hangod
- fejleszti a képzeletét
- fejlődik a beszédkészsége
- bővül a szókincse
- jobban ki tudja magát fejezni
- szorosabbá teszi a szülő-gyermek kapcsolatot
- javítja a gyermek koncentrációs képességét