Gyermekember

Ötletek, tanácsok hogyan tegyük boldoggá, kiegyensúlyozottá gyermekünket. Közös játékok, programok, foglalkozások, amivel fejleszthetjük gyermekünket.

Friss topikok

  • móka81: @fogdakezem: Köszönöm szépen! (2012.11.17. 20:46) Okosodjunk ősszel is!
  • PraktikásMaimoni: Kedves blogszerző, meghívót szeretnénk küldeni egy rendezvényre, de nem találtunk az oldalon e-mai... (2012.08.31. 10:41) A "Mi hiányzik?" játék
  • Trimcsek: A nem veszek tudomást a hisztijéröl és tovább állok vált be eddig a legjobban. Igaz,hogy akkor meg... (2012.05.14. 08:53) Hogyan kezeljük a kisgyerek érzelmi kitöréseit?
  • Trimcsek: Szia Ancsi! Az biztos,hogy nagyon nehéz egy ilyen szituációt kezelni és az ember elég sokat pironk... (2012.05.14. 08:48) Enyém!
  • pelorata: Teljesen igaz, az én lányom 2-3 nap alatt lett teljesen szobatiszta, igaz, az ágytisztaság csak fé... (2012.04.21. 19:35) Pápá pelus

Kelkáposzta főzelék másképp

2013.03.10. 20:54 - móka81

Címkék: recept zöldség

A chilli&vanilián olvastam egyszer ezt a receptet. Itthon a kelkáposztát több módon is elkészítjük, de a hagyományos főzeléket nem szeretjük. Gondoltam, adok egy esélyt ennek a változatnak. Nekem és férjemnek nagyon ízlett, de kislányom csak a krumpli részét ette meg. Úgy látszik a kelkáposztával még nem barátkozott meg :)

Hozzávalók:

  • 60 dkg burgonya
  • egy kisebb fej kelkáposzta
  • só, bors
  • vaj
  • 2 fej fokhagyma
  • 1 liter csirkealaplé
  • 2 dl olaj

 

Az elkészítése roppant egyszerű. A meghámozott burgonyát feldaraboljuk kockákra és feltesszük főni a csirke alaplébe. Amíg fől, addig a kelkáposztát vékony csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és megpirítjuk egy kanál olajon. Én hagytam, hogy jól összeessen és megpuhuljon. Amikor a krumpli megfőtt, akkor a feléhez hozzáadjuk a vajat és simára keverjük, majd a megmaradt kockákat a püréhez keverjük. Az eredeti receptben azt írja, hogy a fokhagymát elég ha gerezdekre szedjük, nem kell meghámozni, én azért megtisztítottam a gerezdeket és úgy tettem bele a 2 dl olajba, amiben lassú tűzön, kb. 10 perc alatt elkészült.

Tálalásnál először a burgonyát szedjük a tányérra, majd a kelkáposztát a tetejére és a fokhagymával szórjuk meg.

 

Jó étvágyat!

kelkáposzta főzelék.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekember.blog.hu/api/trackback/id/tr355116298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása