Gyermekember

Ötletek, tanácsok hogyan tegyük boldoggá, kiegyensúlyozottá gyermekünket. Közös játékok, programok, foglalkozások, amivel fejleszthetjük gyermekünket.

Friss topikok

  • móka81: @fogdakezem: Köszönöm szépen! (2012.11.17. 20:46) Okosodjunk ősszel is!
  • PraktikásMaimoni: Kedves blogszerző, meghívót szeretnénk küldeni egy rendezvényre, de nem találtunk az oldalon e-mai... (2012.08.31. 10:41) A "Mi hiányzik?" játék
  • Trimcsek: A nem veszek tudomást a hisztijéröl és tovább állok vált be eddig a legjobban. Igaz,hogy akkor meg... (2012.05.14. 08:53) Hogyan kezeljük a kisgyerek érzelmi kitöréseit?
  • Trimcsek: Szia Ancsi! Az biztos,hogy nagyon nehéz egy ilyen szituációt kezelni és az ember elég sokat pironk... (2012.05.14. 08:48) Enyém!
  • pelorata: Teljesen igaz, az én lányom 2-3 nap alatt lett teljesen szobatiszta, igaz, az ágytisztaság csak fé... (2012.04.21. 19:35) Pápá pelus

Szülinapi torták

2012.03.27. 11:45 - móka81

Címkék: torta recept

Kislányom most lett kétéves. Szülinapja alkalmából két tortát is készítettem. Az egyik Sünitorta lett, amit idő hiányában mondhatni csak összedobtam hármunknak. A másik tortát pedig a szélesebb családi körnek készítettem. Több időt is szántam rá, ez lett a Katicabogár torta.

Sünitorta

 

Hozzávalók:torta1.jpg

  • 3 db tojás
  • 6 ek. cukor
  • 6 ek. liszt
  • 1kk. sütőpor
  • 3 ek. víz

 

Krém:

  • 2 csokipudingpor
  • kb. 7 dl tej
  • 4 ek. cukor
  • 10 dkg vaj
  • kakópor

 

Elkészítése:

Piskótát én mindig a következőképp készítek: különválasztom a tojás sárgáját és fehérjét. A tojássárgáját a cukorral kikeverem, jó habosra, majd a tojásfehérjét egy kis vízzel kemény habbá verem. A tojássárgájához hozzáadom a tojásfehérjét, majd a sütőporral elkevert lisztet is. Előmelegített sütőben kisütöm a piskótát ( kb. 160 fokon sütöttem tűpróbáig)

Krémet két részre választottam. Az egyik csokipudingot 3 dl tejben, 2 ek. cukorral megfőztem, majd amikor teljesen kihűlt ( hűlés közben kevergessük, hogy csomómentes legyen)  a 10 dkg puha vajat hozzákevertem.

torta2.jpg

A másik csokipudingot kb 4 dl tejben, kevés cukorral megfőztem, és hagytam egy kicsit hűlni. Közben a piskótám elkészült. Apró darabokra tépkedtem és összekevertem a csokipudinggal, így kaptam egy jól alakítható, formálható masszát. Megformáztam a sünit, majd a már elkészült krémmel bekentem. A megmaradt krémbe kevertem kakaóport, és nyomózsákba töltve tüskéket, orrot, szemet nyomtam a megfelelő helyre.

torta3.jpg

Mire a végére értem, kislányom nagy hanggal követelte a Sünitortáját, alig maradt időm lefényképezni az alkotásomat :)

torta6.jpgtorta5.jpg

 

Azért be kell, hogy ismerjem, volt segítségem a torta készítése közben. Valaki nagy csöndben elcsente a vajat, mire észrevettem, már a szobában kenceficélt vele :)

 

 

torta7.jpg

Az eredeti torta receptjét itt találhatjátok.

 

Katicabogár torta

Ennek a tortának az elkészítését igen sokáig tartana leírni, mert a krém és a piskóta mellé készítettem még fondantot marshmallowból és katicapöttyöket csokiból a torta díszítéséhez. Szóval aki szeretné elkészíteni, annak ajánlom ezt az oldalt, innen vettem a torta ötletét, és a fondant elkészítésének menetét is.

A torta hozzávalói:

6 tojásos piskóta a Sünitortánál leírtak szerint készítve.

Krémhez:

  • 3 dl tej
  • 1 csomag vanília ízű pudingpor
  • 3 ek. cukor
  • 10 dkg margarin
  • 5 db kisebb barack
  • 1-2 ek. cukor
  • 1 evőkanál vanília ízű pudingpor
  • 2 dl víz

 

Katica fejéhez:

  •  darált keksz
  • piskóta darabok
  • margarin
  • lekvár
  • esetleg cukor, kakaó

 

Elkészítés:

A vaníliás pudingport 3 dl tejben megfőztem, majd kevergetés mellett hagytam kihűlni. Ezután a szoba hőmérsékletű margarint hozzákevertem.

A barackokat feldaraboltam, és kb. 2 dl vízzel, kevéske cukorral feltettem főni. Néhány perc után a barack levének egy részét pohárba öntöttem (a piskótát ezzel meg lehet locsolni, de nálam ez elmaradt, mert a kiscsaj nagy igyekezetében kiöntötte) Egy evőkanál pudingport kevés vízzel kikevertem és a barackhoz öntöttem, ezzel sűrítettem be a levét, majd hagytam kihűlni.

A piskótát kerek formában sütöttem ki, amikor elkészült ketté vágtam. Az egyik kört háromszögekre daraboltam. A katica hátának megformázásához szükségem lett volna egy kerek tálra, nos, én egy bólés tálat találtam, abban készítettem el. Először is fóliával kibéleltem a tálat és piskóta háromszögekkel kiraktam. Ebbe öntöttem a barackos krém egy részét, majd rá a vaníliás krémet. Erre jöttek kimaradt piskótadarabok és még egy krémrétegezés. Alkotásomat két félkör piskótával zártam, lefóliáztam, ráhelyeztem egy tányért és hűtőbe tettem.

katitorta1.jpg

Másnap kivettem, és a már kész fondanttal beburkoltam.katitorta2.jpg

Étcsokit olvasztottam, amit sütőpapíron szétkentem és rövid időre a hűtőbe helyeztem. Ebből készítettem el a katicabogár pöttyeit.

A katicabogár fejét, és a csápjain lévő kis gombócokat úgy gyúrtam össze lekvárból, piskótából, darált kekszből, és ebből formáztam ki őket, majd csokival leöntöttem.

A csápjai hurkapálcák.

Íme a remekmű:

katitorta4.jpg

katitorta6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekember.blog.hu/api/trackback/id/tr424343185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása